Треска преди състезание по езда

Posted on March 25, 2011


Степента на напрежение, под което ездачите имат най-добри постижения, е различна за всеки човек.

Когато нервността ви надвиши оптималните нива, изгубвате концентрация и това се отразява на вашите умения. Ето няколко начина да се справите с безпокойството, което изпитвате преди състезание.

Планирайте предварително

* Направете списък на нещата, които трябва да свършите, съберете или изчистите преди да тръгнете.
*

* Намерете предварително каквото ви е необходимо, за да избегнете неистовото търсене в последния момент.
*

* Пригответе принадлежностите си за оседлаване и дрехите от предния ден, за да имате време да отметнете всичко наум и да се уверите, че не забравяте нещо.

Забавете темпото

* Предварителното планиране ви позволява да избегнете огромния стрес и да се концентрирате върху състезанието.
*

* Прибързването да подготвите коня или себе си само ще засили непродуктивния стрес.

*

Упражнявайте се

* Премахването на стреса чрез упражнения ще отпусне мускулите ви и ще ви помогне да спите добре.
*

* Упражненията ще засилят притока на кръв към вашия мозък, ще ви помогнат да мислите по-ясно и ще спомогнат за отделянето на ендорфини в кръвообръщението, карайки ви да се чувствате по-добре и по-щастливи.

Отпуснете се

* По време на събитието използвайте техники за релаксация, за да успокоите нервността си преди представянето.
*

* Те ще отвлекат вниманието ви от нервните чувства и ще засилят енергията ви по позитивен начин.
*

* Напрежението няма да ви позволи да яздите по най-добрия начин, затова помислете коя част от тялото ви се напряга най-много преди изпълнението.
*

* За намаляване на физическото напрежение: разтегнете напрегнатите мускули възможно най-много, задръжте няколко секунди, пуснете и след това разпуснете още повече до достигане на пълна релаксация.

Дишайте

* Когато сте нервни, дишате по-некачествено и по-плитко от обикновено.
*
* Издишайте бавно през устата като чувствате как напрежението напуска тялото ви.
*

* Консултативният съвет към Държавния университет „Сам Хюстън” препоръчва да мислите „Аз съм”, когато вдишвате, и „спокоен”, когато издишате.

Представяйте си

* С всички сетива си представете приятна сцена или вижте как всички тревоги напускат тялото ви.
*

* Репетирайте състезанието в ума си.

Приятелски лица

* Компанията, която ви придружава на събитието, трябва да ви насърчава да се представите в най-добрата си светлина.
*

* Вашите приятели, семейството, треньорът или други хора, с които общувате, могат да имат успокояващ ефект върху нервите ви, а могат и да засилят тревогите ви.
*

* Обградете се с хора, които ви окуражават и се отнасят към вас с разбиране.

Диета

* Тъй като храната, която приемате намалява хранителността си, това води и до намаляване на хранителните вещества, които тялото ви може да използва, за да премахне стреса от себе си.
*

* Яжте храна, бедна на мазнини и протеини и богата на сложни въглехидрати, като макаронени изделия, пълнозърнест хляб и мюсли, които имат успокояващ ефект.
*

* Избягването на захари ще облекчи резките покачвания и спадове на енергийните ви нива.

Използвайте различни техники за релаксация в различни ситуации и запомнете кои са ви били полезни. С времето ще си разработите ритуал преди състезанията, който няма да позволява на нервните състояния да попречат на конкурентоспособността ви.

Източник: http://www.americashorsedaily.com

Превод: Смилена Друмева